Polityka prywatności
ZASADY OCHRONY I PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH (ZGODNIE Z GDPR)
• imię i nazwisko,
• data urodzenia, PESEL
• adres pocztowy,
• adres e-mail,
• numer telefonu,
• adres do doręczenia,
• numer identyfikacyjny osoby fizycznej – przedsiębiorcy (Regon),
• numer identyfikacji podatkowej klienta osoby fizycznej – przedsiębiorcy (NIP),
• numer rachunku bankowego,
• siedziba przedsiębiorcy,
• dane o świadczonych usługach,
• dane podawane przez Klienta przy dochodzeniu ewentualnych roszczeń wobec Administratora,
• lub inne dane uzyskane od Klienta w związku z realizacją zawartych umów.
Dane osobowe, które będą przetwarzane (zakres przetwarzania) w przypadku odwiedzania przez Klienta stronyinternetowej Administratora lub tworzenia na niej treści: • IP Adres, • ustawienia wyszukiwarki
2. Celem przetwarzania danych osobowych jest:
Zamówienie i realizacja usługi:
realizacja zamówienia, realizacja zamówienia przesłanego za pośrednictwem strony internetowej. Adres e-mailowy i numer telefonu służą do przesyłania potwierdzenia zamówienia, doręczania potwierdzenia otrzymania płatności, przesyłania faktury elektronicznej, a także do bieżącego informowania o stanie realizacji zawartej umowy oraz wszelkiej innej indywidualnej komunikacji związanej z daną umowę.
Ochrona, bezpieczeństwo i rozstrzyganie sporów:
zapewnienie ochrony i bezpieczeństwa klientów Administratora oraz jego systemów, dochodzenie praw i roszczeń prawnych, wykrywanie i zapobieganie oszustwom, rozstrzyganie sporów lub egzekwowanie umów. Ponadto Administrator przetwarza dane również na potrzeby ewentualnych kontroli przeprowadzanych przez organy państwowe.
Administrator rejestruje, przechowuje i przetwarza wszelkie dane osobowe wyłącznie w celu realizacji swojej działalności, tj. zbierania informacji przezAdministratora w celu zawarcia i realizacji umowy pomiędzy Administratorem a Klientem, w celu dochodzenia praw z zawartejumowy,przesyłania ofert handlowych Administratora, w celach marketingowych i obsługi systemu serwisu informacyjnego,
Administrator przetwarza dane osobowe w różnym zakresie i w różnych celach, o których mowa w art. 1 i 2 powyżej, albo:
a) bez zgody Klienta na podstawie wykonania umowy, wypełnienia obowiązku prawnego lub prawnie uzasadnionych interesów;
b) na podstawie zgody Klienta. Rodzaje przetwarzania, których może dokonać Administrator bez zgody Klienta, zależą od podanego celu danego przetwarzania, a także od pozycji, w jakiej Klient występuje w stosunku do Administratora, tj. czy jest on jedynie osobą odwiedzającą stronę internetową lub czy u Administratora zamawia usługę. Dane osobowe mogą być przetwarzane także wtedy, gdy Klient jest odbiorcą zamówionej usługi lub z jakiegokolwiek powodu komunikuje z Administratorem.
W przypadku złożenia zamówienia przez Klienta tworzony jest draft umowy, zaś dane osobowe wprowadzone w formularzu zamówienia są potrzebne Administratorowi do realizacji obowiązków wynikających z zawartej umowy. Konkretne dane, które Administrator przetwarza w tym przypadku, wymienione są w art. 1.
3. Czas przetwarzania danych osobowych i ich bezpieczeństwo:
Administrator jest uprawniony do przechowywania i archiwizowania wszelkich danych osobowych Klienta przez okres niezbędny do wykonania i realizacji umowy zawartej pomiędzy Administratorem a Klientem oraz dochodzenia praw wynikających z umowy zawartej pomiędzy Administratorem a Klientem. Dane osobowe, które Administrator ma obowiązek przechowywać i archiwizować na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów, w szczególności dla celów podatkowych lub o podobnym charakterze, wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów Republiki Czeskiej, przechowywane są przez niezbędny okres wymagany przepisami prawa w tym celu.
Wszelkie dane w celu przesyłania ofert handlowych Administratora oraz w celach marketingowych będą przetwarzane przez Administratora do czasu cofnięcia zgody Klienta. Zebrane przez Administratora dane osobowe dotyczące Klienta zabezpieczane są za pomocą odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych przed utratą i zniszczeniem danych osobowych Klienta, a także przed nieuprawnionym dostępem do danych osobowych, ich zmianą lub rozszerzeniem. Wszelkie dane osobowe Klienta po zawarciu umowy z Administratorem sąa rchiwizowane w formie elektronicznej i dostępne są wyłącznie dla Administratora.
4. Wycofanie zgody
Na powyższe przetwarzanie w celach marketingowych Klient składając zamówienie wyraża zgodę. Zgodę można wycofać w każdym czasie w formie pisemnego odwołania przesłanego
na adres siedziby Administratora, albo za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Administratora.
5. Udostępnianie danych osobowych podmiotom trzecim (przetwarzającym):
Administrator nie powołał inspektora ochrony danych osobowych, niepowierzył przetwarzania danych osobowych żadnej osobie trzeciej, ani nie wyznaczył pełnomocnika do realizacjiobowiązków w rozumieniu Rozporządzenia.
• masz prawo żądać od Administratora informacji o tym, jakie dane osobowe przetwarza,
• masz prawo żądać od Administratora wyjaśnień w związku z przetwarzaniem danych osobowych,
• masz prawo żądać od Administratora dostępu do tych danych oraz ich aktualizacji, poprawiania lub ograniczenia ich przetwarzania,
• masz prawo otrzymać od Administratora wszystkie przekazane dane osobowe, które administrator przetwarza na podstawie Twojej zgody,
• masz prawo żądać od Administratora usunięcia Twych danych osobowych,
• masz prawo wnieść sprzeciw lub skargę wobec przetwarzaniu,
• masz prawo do przeniesienia danych do innego administratora.
Klient może realizować wszystkie swoje uprawnienia, o których mowa powyżej, za pośrednictwem adresu e-mailowego administratora: info@apostillewczechach.pl W przypadku jakichkolwiek pytań, uwag i wniosków dotyczących niniejszych Zasad oraz przetwarzania danych osobowych Klienta, Klient może w każdej chwili skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem powyższego adresu e-mailowego lub pisemnie pod adresem siedziby Administratora.
Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych Klienta do państwa trzeciego, tj. kraju, w którym Administrator nie ma swojej siedziby, organizacji międzynarodowej ani innym podmiotom trzecim, dlatego wyrażam zgodę na wykorzystanie danych osobowych w celach marketingowych, ta zgoda w żadnym wypadku nie dotyczy przekazywania danych za granicę.
Przeczytaniem niniejszych Zasad osoba, której dane dotyczą, potwierdza, że została odpowiednio poinstruowana przez Administratora w zakresie przetwarzania i ochrony danych osobowych, że powyższe dane osobowe są dokładne i prawdziwe oraz że zostały przekazane Administratorowi całkowicie dobrowolnie.
O ile uważa Klient, iż Administrator przetwarza jego dane osobowe z naruszeniem prawa lub rozporządzenia GDPR, ma prawo żądania wyjaśnień lub usunięcia stanu budzącego zastrzeżenia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, czyli Czeskiego Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ÚOOÚ) z siedzibą: ppłk. Sochora 727/27, 170 00 Praga, Czechy.
Niniejsze Zasady ochrony danych osobowych obowiązują od 1. 1. 2024 roku.